Skip to content

Nejčastější otázky

Na některé otázky na podpoře odpovídáme pořád dokola. Ty, které se objevují nejčastěji, uvádíme tady.

Co je zahrnuto v ceně hostingu?

V rámci ceny hostingu si platíte:

  • Prostředky serveru
  • Správu tohoto serveru (monitoring, aktualizace)
  • Emailovou podporu mezi 9-18
  • Emergency podporu 24/7 - když něco nefunguje, tak to řešíme hned
  • Zálohování na druhý server s třídenní historií

V rámci podpory vám poradíme s nasazením aplikace, poradíme vám s nastavením služby a nasměrujeme vás správným směrem, pokud řešíte nějaký problém. V balíčku ale není podpora, kdy bychom se logovali na server či do kontejneru a udělali změny za vás. To samé platí i pro změny ve vašem kódu. V takovém případě si budeme účtovat hodinovou sazbu podle ceníku, o čemž vás budeme předem informovat. V případě, že se nejedná o nějaký problém na naší infrastruktuře, tak vám na podpoře odpovíme během 24h. Pokud ale k nějakému problému dojde, máme nastavený monitoring na různá místa naší infrastruktury, takže se o něm většinou dozvíme rychle a řešíme ho hned jak to je možné. Zároveň se vám snažíme co nejrychleji odpovědět na dotazy související s výpadkem co nejrychleji a mimo hodiny uvedené výše.

Zálohování v současné době řešíme na vyhrazený zálohovací server a držíme historii tří dnů. Zálohy jsou určeny primárně pro nás pro případ selhání hardwaru a za obnovu dat, kdy jsme jejich ztrátu nezavinili, můžeme účtovat poplatek podle ceníku. Proto doporučujeme, abyste si dělali zálohu i pro vlastní potřebu. Vy znáte svoje data nejlépe a víte nejlépe jak často a kdy je zálohovat.

Je možné mít MongoDB

Ano, je to možné. Na začátku jsme provozovali sdílenou MongoDB databázi, ale z bezpečnostních důvodů jsme tuto možnost museli zrušit. Aktuálně nabízíme MongoDB jen jako další aplikaci a vytváříme ji ručně na požádání na technické podpoře.

Takhle provozovaná MongoDB je vyhrazena jen jednomu uživateli a ten za ní platí stejně jako za aplikaci podle balíčku, na kterém se dohodneme při instalaci. Konkrétní ceny a parametry jsou stejné jako u balíčků a najdete je v našem ceníku.

Všechny naše servery zálohujeme pomoci nástroje rsync, nicméně u databází může v tomto případě dojít k nekonzistencím. Proto doporučujeme dělat si zálohy vlastní. MongoDB u nás zatím nemá vyřešeno systémové nasazování a tak jsme museli přistoupit k tomuto kompromisu.

Kolik stojí vypnutá aplikace

Vypnutím aplikace uvolníte většinu prostředků, které aplikace používala, s vyjímkou diskového prostoru. Data aplikace ale stále držíme na disku a zálohujeme ji. Kvůli tomu u vypnutých aplikací strháváme kredit za diskový prostor. V současné době účtujeme u vypnuté aplikace 5 Kč za GB.

Jak je omezený SSH přístup

Je omezený jen tím, že nemáte práva roota. Jinak si můžete v kontejneru dělat, v uvozovkách, co chcete. Systém má spoustu předinstalovaného software jako GIT, Mercurial, SSH klienta nebo Midnight Commander, takže by nemělo nic chybět.

Kolik může mít aplikace domén a subdomén?

Každá aplikace může mít tolik domén subdomén, kolik se jich vejde do 4 kB dlouhého pole. Počet tedy není neomezený, ale pár desítek až stovek jich tam dostanete.

Jak se připojit vzdáleně do databází?

Umožňujeme připojení jen přes SSH tunel. Jak se to dělá najdete v článku o SSH přístupu.

Chystáte se nasadit novou verzi technologie X?

Většinou se snažíme držet nejnovějších verzí, tento proces ještě nemáme automatizovaný a musíme ho dělat ručně. Takže nás klidně postrčte na podpoře.

Je nějak omezený Cron?

Cron není nějak omezený. Běží ve vašem kontejneru a konzumuje jeho prostředky. Dokud se do nich vaše skripty vejdou, můžete si Cron nastavit jak potřebujete.

Jaké používáte verze MariaDB a PostgreSQL?

Používáme distribuční verze z Debianu Jessie, což je MariaDB 10.0 a PostgreSQL 8.4.

Platí se za certifikát z Let's Encrypt?

Ne, platí se pouze za certifikáty od placených certifikačních autorit. Jejich nasazení není automatizované a děláme ho ručně. Let's Encrypt je automatizované, uživatelsky aktivovatelné a v ceně hostingu.